torsdag, september 03, 2009

Tjo, vilken grej!!!

Lyssna nu: jag och min kollega Lotta, som arbetar på Fäladsgården, har blivit utnämnda till Årets skolbibliotekarier!!! Oj, oj, oj, så stolt, glad, tacksam och rörd man blir!!! Det är vår områdeschef, Kerstin Fors, som nominerat oss och priset är besök på Bokmässan samt en väldig massa böcker från Bonnier Carlsen och Bonnier Utbildning. Tjusigt, va??

Igår var det fullt pådrag här, jag fick blommor från rektor Eva, som också bjöd på fika. Tove Klette och skolchefen kom och gratulerade och lämnade blommor och presenter. Så om jag inte bloggat på ett tag, så fattar ni varför...
Jag hade ju också mina vanliga klasser här. I går bland annat tre ettor. De fick stifta bekantskap med biblioteksdraken (nej, det är inte jag, det är en jättefin grön- och guldig drake i tyg) och titta på Aja-Baja-Lådan. Så nu vet de allt om vad man inte ska göra med böckerna när man lånar hem dem. Nästa gång de kommer ska de få göra bokmärken. Kanske ska vi hinna med en saga också, för det var de mycket sugna på. Läs tidigare inläg om Aja-Baja-Lådan här.

1 kommentar:

Beata sa...

Grattis! Hittade bloggen via länk i ditt mail till mig. Det är jag som ställer jobbiga frågor om användarundervisning i skolbibliotek. Det var faktiskt på grund av det här priset som jag hittade till dig och Backaskolan. Jag läste om det på någon sida någonstans. Kommenterar här med min bloggidentitet, som är Beata. Föredrar att vara lite anonym på nätet! MVH J