onsdag, oktober 11, 2006

Aja Baja, USCH!!

Idag har två halvklasser på Backaskolan fått bekanta sig med Aja Baja-lådan. Det är en låda där jag samlat alla hemska exempel: böcker som badat, åkt i samma ryggsäck som kletiga bananer eller blivit tuggade på av en hund. Barnen tycker att det är mycket roligt och spännande.

Själv gillar jag att inleda läsåret med de nya ettorna med att prata om vad man får göra istället för vad man inte får. Men nu när vi lärt känna varandra lite mer så tar jag också upp vad man absolut inte får göra (t.e.x. vika hundöron!!). Jag är också noga med att poängtera att alla böcker är våra böcker tillsammans, att vi ska vara rädda om dem tillsammans. Vissa klasser får göra egna bokmärken, men i år hade flera elever redan gjort det, så jag kan dela ut bokjurybokmärken till de som behöver istället.

Inga kommentarer: